El Bufón del Rey Lear

Un espectacle de Felipe Cabezas

Programación Principal

Del 21 d’octubre al 01 de novembre. Dc, Dj, Dv, Dss, Dg, 21 hores.

Entrades entre 8€ i 16€

 

 

 


Durada: 75 minuts.  Espectacle en Castellà

comprar entradas

TRAILER


SINOPSI


El Bufón del Rey Lear, un dels més carismàtics personatges de l’obra de Shakespeare, ens porta la seva versió de la tragèdia anglesa per excel·lència.

Murri, sarcàstic, astut i burleta, el Bufó del rei narra les immundes lluites del poder des de la seva perspectiva crítica i satírica.

El Rei Lear, en l’ocàs del seu regnat ha dividit el regne entre els seus 3 filles, però un capritx desproporcionat de l’ancià rei desencadena una lluita de poders que acabarà involucrant a tot un poble.

Una versió amb ressons de contemporaneïtat i carregada de picades d’ullet al convuls present on la història secundària ens porta fins als nostres problemàtics dies, qüestionant el rol de la reialesa en el món modern, les polítiques culturals i les eternes lluites de classes.

El Bufón del Rey Lear és el cinquè monòleg teatral de Felipe Cabezas, en el qual recupera l’ús de màscares i incideix un llenguatge dinàmic, visual i intens, passant per diversos estats interpretatius. Amb la direcció actoral (i ull extern) de Jordi Pérez (La Vilella) la direcció d’art d’Anna Chwaliszewska (Trilogia Mozart) i la audioescena de Orestes Gas (Incendis i Caligula).

 

FITXA ARTÍSTICA


Un espectacle de Felipe Cabezas

Direcció actoral: Jordi Pérez

Direcció d’art, creacció de màscares i vestuaris: Anna Chwaliszewska

Audioescena* : Orestes Gas

*La banda sonora va ser realitzada usant exclusivament sons emesos per l’actor Felipe Cabezas

Elements d’atrezzo: Artesanos Grima

Diseny gràfic: Isabella Pintani

Fotos: Genia Badano

Veus en off: Fernando de la Torre, Ágata Cabezas, Olga Ulyanovskiy

Agraïments: Hebert Parodi, Ferran Civit, Jordi Barra i un agraïment especial a María Suanzes.

Distribució: Suika

Sala Fènix Produccións

 


PREMSA

El bufó treu els draps bruts

«Cabezas teixeix, amb el seu segell crític, irònic i actual, una realitat paral·lela en l’obra que li permet denunciar obertament la situació que viu el teatre alternatiu en l’actualitat»
Toni Polo, EL PAÍS 

 

La cruesa de la veritat

«La sàtira shakespeareana demostra que té vigència en el temps… No li tallaran el cap perquè ara ja no es fan, aquestes coses, però la metàfora de la situació de la cultura queda ferotgement clara». TONI POLO, Recomana.cat

 

El Bufó narra fets del passat ?

«Un text crític respecte al poder amb molts missatges implícits, adaptat a la situació política actual …decir la verdad es un signo de locura” perquè les lluites de poder de les filles del Rei Lear no són tan diferents de les lluites de poder a la nostra època. I la vida dels bufons de la cort no estan tan allunyades de la vida dels actors d’avui, la precarietat laboral i un futur incert uneixen al bufó i a l’actor que l’interpreta». MIQUEL GASCÓN, Teatre Barcelona.

 

Equilibri entre realitat i màscara

«En aquest muntatge Felipe Cabezas ha cuidat al màxim tots els detalls, i la veritat és que el resultat ha estat magnífic. S’ha deixat assessorar per l’equip artístic durant les lectures del text , ha fet assajos oberts amb la finalitat d’escoltat la opinió dels espectadors , ha reduït el text , però sobretot, penso que una de les coses més importants que ha fet, ha estat el rodejar-se d’un equip de professionals extraordinari.» NEUS MÒNICO FERNÁNDEZ, Teatre Barcelona.

 

Un Bufón lúcido y mordaz que fué despreciado por hacer bien su trabajo

«El Bufón del Rey, en la Sala Fénix, es un montaje que nos explica una historia muy conocida, pero desde los ojos del bufón, de forma lúcida y ácida. El bufón cumple bien su trabajo: nos entretiene… pero nos dice verdades como puños, que nos golpean duramente.» NICOLÁS LARRUY, Espectáculos BCN

 

El rei Lear cau a la farsa de la realitat

«Felipe Cabezas ha fet un salt mortal sobre el Rei Lear (…) Àgil en introduir ressò d’actualitat, Cabezas ha introduit també la reacció a l’1-O i la poca habilitat de la monarquia». JORDI BORDES, Recomana.cat

 

Jo vaig conèixer Lear

«La gran virtut, però, de El bufón del Rey Lear és el to que han trobat el protagonista i el director d’actors (Jordi Pérez) a l’hora d’explicar-nos la seva versió de la història de Shakespeare. Un to com de xiuxiueig que assoleix un nivell d’intimitat molt notable. Molt destacable el joc de màscares i l’habilitat a l’hora de donar-se la rèplica a sí mateix amb diversos personatges en un exercici de virtuosisme que en cap moment cau en l’esquizofrènia escènica que podríem témer». XAVI PIJOAN, Teatre Barcelona.

 

La intimitat d’un bufó

«l’obra en general té una essència bufó. Té aquest punt gore, grotesc. Porta la broma a extrems perillosos, que ens incomoden molt i ens fan enfonsar-nos a la butaca però, ràpidament, el protagonista dona un gir amb molt d’ingeni ( característica també típica del bufó), tornant-se un humà conscient de nou als nostres ulls. Tot i així, sempre estem situats a la frontera amb allò políticament (molt) incorrecte, que creua profundament per moments. I ho fa amb tanta qualitat i amb aquesta “ saviesa del tonto”, que tot i trobar-nos davant d’una obra que no està en un registre que jo aniria a veure d’entrada, surto encantada.» BETTY ENGUIX, Teatre Barcelona.

 

Sugerencias :

Nuestra web utiliza cookies para mejorar la experiencia de navegación

Si sigues navegando estás dando tu consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies. Más información. ACEPTAR

Aviso de cookies