Melodies que no ens podem treure del cap durant dies, lletres que al traduir-les són una decepció, però ens agraden i formen part de la banda sonora de la nostra vida… La música és el fil conductor de la nova edició de RBLS TEEN PROJECT, el projecte de creació escènica comunitària impulsat per RBLS i la Sala Fènix (TeenFriday) que involucra joves i entitats d’un barri de Barcelona en les diverses fases del procés. Les Roquetes (Nou Barris) és el lloc on es desenvoluparà aquest treball, liderat per Pere Borrell i Clara Rueda (Atòmica).
A Star is Born planteja obrir la mirada del nostre consum musical i posar en valor el que escoltem: com ens condiciona la música que escoltem a les nostres relacions personals? Ens relacionem escoltant música? La teva identitat és un estil de música? Sense música no et sents viu/viva? Comparteixes les teves afinitats musicals o prefereixes viure-les com experiència íntima? Quin llegat musical t’ha deixat la família? Ets actiu o activa musicalment al teu barri?
A Star Is Born vol escoltar el teixit musical que es genera al barri i reiterar que la música ens uneix i ens ajuda a comprendre la memòria col·lectiva de l’entorn. A través de la improvisació i el joc escènic, descobrirem com la música influeix en la nostra quotidianitat.
Atòmica defensa el potencial de les arts escèniques i la pedagogia teatral com a eina d’educació emocional per al desenvolupament personal i social. L’entitat crea peces i experiències artístiques singulars amb la participació de persones i col·lectius diversos (infants, joves, gent gran) i d’altres amb necessitats especials.
Atòmica experimenta amb la creació escènica híbrida, les arts plàstiques, la literatura i audiovisual per crear projectes participatius i intergeneracionals. La seva feina s’ha vist a teatres com el TNC i ha estat reconeguda amb nombrosos guardons, entre els quals el Premi BBVA de Teatre Social (2018), el Premi Josep i Clusa de L’Altre Festival (2021) o el Premi a la Millor Direcció al Festival MUTIS 2022. El resultat del procés de creació es mostrarà en un teatre professional de Barcelona, a determinar.
Sala Fènix funciona gràcies al WordPress
Review RBLS TEEN PROJECT N. 2. A STAR IS BORN.